Sparad i mitt liv, vem är jag?

Livets mening

På senaste tiden har jag tänkt mycket på vad som är viktigt och riktigt i livet och vad som inte är det. vad som är värt min tid och vad som inte är. vad jag kommer komma ihåg när jag är gammal. typ

Vet inte om det är bra eller int att jag tänker så här. Å ena sidan är det väl bra att fokusera på bra saker, å andra sidan får jag typ panik och ångest då jag lägger ner för mycket tid på ovärda saker

Jag har typ skrivit listor där jag planerar upp vad jag ska lägga tid på, vad som är värt att lägga tid på. Detta är typ vad jag bestämt mig för:

Inte värt att lägga ner tid på: sociala medier, ytlighet, oro över typ pengar, skitsnack, om någon inte gillar mig, överdrivet mycket stress över skola

Värt att lägga ner tid på: att lära mig saker (typ språk och coola saker), att ha kul, att prata med intressanta personer, att göra bra saker för det man bryr sig om (för mig typ veganism och feminism), personer som är äkta och som jag verkligen älskar

Egentligen är väl det viktigaste att vara glad med sig själv och med sitt liv (och inte skada andra för att vara det, såklart). Ska försöka leva lyckligare men inte stressa över att gör det, det är på tiden efter mina tonårsår

Katter är alltid värt att lägga ner tid på. Ett av mina livsmål är att klappa så många katter som möjligt

xxx / hipsteraili

Kommentera

